lördag 15 januari 2011

Halmstad

Nu har man då alltså flyttat hemifrån och ska påbörja sina studier drygt 5 timmar bort från Stockholm. Känns väldigt konstigt att vara här i min studentlägenhet och skriva detta. Givetvis saknar man familjen men det känns gradvis mer och mer som att jag fattade rätt beslut.

Det var dags att flytta hemifrån och på måndag ska man börja plugga och då jäklar ska man se till att det leder till bra betyg.
Jag och Chrippa packade in alla mina möbler och saker kvällen innan man skulle flytta och det kändes ju hur konstigt som helst att tömma det rum man bott i så länge, eller ja tre år men ändå!

Man sov ju såklart ingenting den natten utan kollade på tv med uppspärrade ögon och var halvt om halvt vettskrämd. Man flyttar ju bara hemifrån en gång förhoppningsvis och ja, det kändes speciellt.


Studentlägenheten är på 20 kvm med eget badrum (dusch + toalett) och det är verkligen perfekt för mig. Visserligen var mitt rum hemma lite större men man får ju ta det som finns. ;P 

Chrippa (låtsasfarsan) har varit världens bästa pappa på det viset att han gick upp sex på morgonen, skjutsade en till Halmstad och såg till att man kom igång genom att köpa både mat, lampor och annat jag hade glömt. Det är verkligen inget man glömmer i första taget! Man är uppenbarligen väldigt bortskämd även när man flyttat hemifrån!

När det gäller människorna som man delar köket med är de verkligen trevliga allesammans! Vi verkar vara en ganska udda konstellation på många sätt och vis men vi har ändå det vettigaste tankesättet om vad som är rätt och fel gemensamt och det känns bra.  Nu ska man bara undvika att fastna på rummet och bli den där enstöriga tönten som ingen vill träffa ändå. xD Bilderna är förresten på högskolan man börjar i på måndag!

Flyttade hemifrån 14/1 - 11

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar