lördag 29 januari 2011

I think I'll try defying gravi.. syntax!


























Först och främst bör alla mina nära och kära chockas totalt över det faktum att undertecknad studerar på en lördag. Så återhämta er, ät något sött för att stabilisera sockerhalten i blodet, andas in lugnt och sansat och fortsätt läs.

Jag har kommit fram till två saker när det gäller min utbildning:
1. Den är vansinnigt intressant och man vill faktiskt läsa sina kursböcker typ hela tiden!
2. Det är dock vansinnigt svårt stundtals när du ska lära dig engelska akademiska begrepp, formulera det på ett vettigt sätt på svenska då jag för mina anteckningar på modersmålet.

The bump on the road @ the moment is Syntax, som säkerligen inte är så svårt att greppa egentligen, det gäller bara att nöta och nöta tills den där uppenbarelsesekvensen i ren House-anda träder i kraft. Men men, det vore trevligt om allt bara satte sig direkt. Hade sparat mig tid och energi!

Nu ska jag läsa kapitlet igen, förstå lite till och förhoppningsvis få lite mer visdom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar