torsdag 8 juli 2010

Jakten på Roaccutan

Likt en galen narkoman på jakt efter första bästa fix, drog jag ner till det lokala apoteket för att hämta ut min förgrymmade acnemedicin, och som vanligt hade de inte medlet inne och jag fick snällt komma tillbaka imorn. Då börjar man undra lite här: tänk om det hade varit en viktigare medicin som kanske verkligen skulle behövas intas varje dag? Anledningen till att jag inte kunde få ut mitt knark var för att "efterfrågan var så liten". Vad händer då om "Lars 67" ska börja med en ny hjärtmedicin som ingen annan har efterfrågat innan? Kommer han dö då bara för att "efterfrågan var så liten"?

Slutklämmen är alltså följande: Stackars Lars MEN GE MIG MIN MEDICIN FÖR I H-VETE!

1 kommentar:

  1. Eller så hämtar man inte ut sin medicin i sista minut utan hämtar i god tid så att man har medicinen sen? =P

    SvaraRadera